Marka ta została uznana przez czytelników "Rzeczpospolitej" za najbardziej rozpoznawalną na BIO rynku.
Lista ww produktów rośnie zgodnie z rytmem ogólnopolskim 19 proc. rocznie. Wg raportu firmy badawczej PMR wartość wszystkich produktów pod własnymi markami wyniosła w 2012 roku 33,8 mld zł.
Ten przeżywający renesans trend ocenił Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów: "... pojawienie się nowych produktów, coraz lepiej zaspokajających potrzeby odbiorców, stanowi o dynamizmie gospodarki rynkowej i prowadzi do rozwoju gospodarczego".
W OFZ rozbudowa omawianego segmentu jest częścią startegii rozwoju firmy. Stworzono trzy linie produktów:
• Every Day - gdzie właśnie zostało wprowadzone ekologiczne 3,2 proc. mleko, a już znajdują się : mleko zsiadłe, jogurt, masło, twaróg wiejski, wędliny, mięso, a także kasze, ryż i musli. Jak widać, linia przeznaczona jest dla wszystkich i obejmuje produkty potrzebne codziennie do przygotowania śniadania, obiadu lub kolacji.
• Healthy Day - zdrowe, ekologiczne pełnowartościowe przekąski - idealne dla turystów, uczestników wypraw, sportowców - suszone morele, daktyle, śliwki, krążki jabłek, orzechy i inne produkty poprawiające humor i zdrowie, a także doskonale zastępujące rozpowszechnione przekąski z grupy tzw. "śmieciowych".
• Healthy Kids - 29 wyselekcjonowanych BIO produktów dla dzieci, pomagających we wprowadzeniu zdrowych nawyków i pokazaniu najmłodszym, że jedzenie BIO jest smaczne. Są to m.in. jogurty owocowe, chipsy bananowe, serek waniliowy, żelki.
Cechą wspólną tych produktów jest ich jakość - najwyższej próby, jakość oczywiście certyfikowana. Przedstawmy to na przykładzie mleka: krowy znajdują się w hodowli ekologicznej, bez stosowania hormonów i antybiotykoterapii. Mają dostęp do naturalnych łąk i dzikich ziół, zimą dostają paszę z wykorzystaniem siana. Na marginesie warto dodać, że właśnie tego rodzaju mleko jest też eksportowane do Niemiec. Mleko BIO ma o 68 proc. wyższy poziom niezbędnych kwasów tłuszczowych omega 3 a także, więcej niż zwykłe mleko, witamin A, D, E.
Sieci handlowe, ale tylko te silne, coraz częściej wprowadzają do obrotu produkty pod własną marką. Częściej i staranniej, albowiem - tak jak w Organic Farmie Zdrowia - ceni się przywiązanie klienta do wybranego produktu.
www.organicmarket.pl
www.ekosfera24.pl
{jumi [*9]}