czwartek, maj 09, 2024
Follow Us
poniedziałek, 21 czerwiec 2010 19:59

Obwodnica Warszawy w polu Wyróżniony

Napisane przez Alicja Micuła
Oceń ten artykuł
(1 głos)
Obwodnica Warszawy w polu Fot. Grzegorz Micuła
Trasa Powązki-Konotopa jest fragmentem drogi S8 i europejskiej E67 i ma połączyć autostradę A2 z Trasą Armii Krajowej. Mimo idealnej pogody, obwodnica zapadła w letarg.

Ekspresowa Obw{jumi [*4]}odnica Warszawy (EOW), to pierścień planowanych obwodnic Warszawy, składający się z dróg ekspresowych o łącznej długości ok. 85 kilometrów. Budowa części od Powązek do Konotopy rozpoczęła się 19 lutego 2008 roku. Jej zakończenie wyznaczono na 15 grudnia 2010. Jak na razie zbudowano ok. 12 kilometrów. Mimo idealnej pogody na budowę drogowców zmusiła do odpoczynku nie wykupiona działka. I tak obwodnica utknęła w polu.
Zachodni odcinek Południowej Obwodnicy Warszawy będzie się zaczynać tuż za węzłem "Konotopa", położonym niedaleko Piastowa na końcu zachodniego wlotu autostrady A2 do Warszawy, a kończyć przed węzłem "Lotnisko", zlokalizowanym na granicy Dawid i Ursynowa-Krasnowoli.
Koszty budowy całej obwodnicy są gigantyczne. Tylko na jej małą część, na m.in. przebudowę ulic, budowę dróg dojazdowych i węzłów: Mory, Warszawska–Lazurowa i Prymasa Tysiąclecia, nowe wiadukty, tunele, kładki rowerowo-piesze i przebudowę bocznicy kolejowej do Huty „Lucchini" podpisano kontrakt na 2 149 235 184 złotych brutto. Zarządzanie i nadzór nad tą częścią ma kosztować 20 866 267 złotych brutto.
Po ukończeniu budowy warszawskiej obwodnicy ma być pięknie i bezpiecznie. Będziemy mknąć dwiema jezdniami - po trzy pasy ruchu każda. Wypadki przejdą do historii, bo ruch drogowy będzie całkowicie bezkolizyjny. Będą drogi lokalne, poprzeczne przejazdy, a na przecięciach z liniami kolejowymi wiadukty.
Za realizację projektu odpowiada Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad.

{jumi [*8]}

a