Podejmowanie i komunikowanie działań ożywiających tereny nadwiślańskie nie było wystarczająco skoordynowane. Z tego powodu Miasto Stołeczne Warszawa, w ramach projektu unijnego „CityLogo – Innowacyjna zarządzanie marka miasta", skupiło się na próbie włączenia kluczowych podmiotów związanych z Warszawską Wisłą w inicjatywy mające wpływ na budowanie jej pozytywnego wizerunku.
Podmioty te utworzyły Lokalną Grupę Wsparcia, w której skład weszły m.in. Komisja Dialogu Społecznego ds. Warszawskiej Wisły, Centrum Nauki Kopernik, czy Stołeczna Estrada. Grupa ta wypracowała Lokalny Plan Działania, który zakłada budowanie spójnego wizerunku Warszawskiej Wisły i wyłoniła najbardziej nośne określenia obszaru Warszawskiej Wisły – Natura i Kultura. Grupa przygotowała również wstępną koncepcję "Święta Wisły 2015" – nową formułę imprezy nawiązującą do unikalnego połączenia natury z kulturą, jakie możemy obserwować w ostatnich latach na plażach, bulwarach i w bliskim sąsiedztwie Warszawskiej Wisły.
Projekt „CityLogo – Innowacyjne zarządzanie marką miasta" był współfinansowany z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego z programu URBACT II (European Programme for Sustainable Urban Development). Jego beneficjentem w latach 2012-2015 było m.st. Warszawa. Wartość projektu wynosi 3,2 mln zł, z czego 80 proc. stanowi dofinansowanie UE.
Więcej na: http://www.um.warszawa.pl.