W ramach imprezy dla zwiedzających przygotowano warsztaty technik rękodzielniczych, kreatywne zajęcia dla dzieci, a także konkursy, w których można było wygrać m.in. lot szybowcem. Przedstawiciele firm z branży prezentowej mogli wziąć udział w szeregu ciekawych prelekcji biznesowych.
Również przedstawiciele branży turystycznej mogli znaleźć coś dla siebie, ponieważ w targach brało udział wiele firm oferujących rozmaite pamiątkowe gadżety, które można wykorzystać w promocji hotelu, biura czy firmy przewozowej, producenci toreb sportowych, turystycznej odzieży i butów.
- "Pierwsze targi Gift Show Poland to wydarzenie, przeznaczone zarówno dla firm z branży upominkowej chcących nawiązać nowe biznesowe kontakty, jak i dla indywidualnych zwiedzających poszukujących niebanalnych pomysłów prezentowych. W jednym miejscu można było znaleźć tysiące inspiracji na upominki biznesowe, ślubne, urodzinowe i nie tylko - powiedziała Marta Durko z Pol-Chin Consulting, współorganizatora targów Gift Show Poland. Była to pierwsza edycja targów, jesteśmy zadowoleni, że wzięło w nich udział tyle firm – ponad dwustu wystawców z 15 krajów, najwięcej z Polski i Chin, ale także z Iranu, Turcji, Ruandy, Łotwy, Rosji i Włoch i kilku innych".
Uczestnicy targów mogli wziąć udział w wielu warsztatach, nauczyć się takich technik jak cardmaking, oklejanie masą plastyczną i decoupage, a także dowiedzieć się jak samemu stworzyć ozdobne pudełka na prezenty. Organizatorzy nie zapomnieli też o najmłodszych odwiedzających. Przez trzy dni, przy stoisku firmy Słodka Cytrynka odbywały się zajęcia dla dzieci z tworzenia artystycznych lizaków. KatalogMarzen.pl to serwis oferujący niezapomniane prezenty w formie przeżyć. Jego oferta zawiera ponad 700 atrakcji dostępnych w całej Polsce takich jak lot szybowcem, rafting, jazda gokartem czy quadem, kurs pilotażu samolotem, jazda TIR-em, nauka jazdy konnej, romantyczna kolacja, czekoladowy masaż relaksacyjny, laserowy paintball dla dwojga, kurs kiperski w browarze czy degustacja whisky.
Na stoiskach wystawców można było znaleźć rozmaite propozycje prezentów biznesowych i okolicznościowych na wiele okazji. Prezentowane były m.in. artykuły biurowe, reklamowe, dekoracyjne i oświetleniowe, biżuteria, ceramika, zabawki, produkty do scrapbookingu i innych technik rękodzielniczych, ozdobne opakowania, wyroby czekoladowe oraz kosmetyki. Nie zabrakło również akcesoriów do telefonów komórkowych i urządzeń mobilnych, designerskich gadżetów, zegarków, a nawet urządzeń do druku 3D.
Joanna Adamowicz, przedstawicielka winiarskiej firmy DE GRENDEL z RPA, jest zadowolona z udziału w targach – "Chcemy wypromować tu nasze wina jako upominki. W Polsce rośnie świadomość picia wina i wino, zwłaszcza ze średniowyższej półki – jak nasze, doskonale nadaje się na upominek zarówno prywatny jak i biznesowy, zwłaszcza w ładnym opakowaniu, jakie również znaleźć można na tych targach".
Francine Umutesi prezeska stowarzyszenia Rwanda Diaspora zrzeszającego żyjących w Polsce rwandyjczyków, autorka książki "Forgiveness... The Rwandan way", zajmuje się
promocją Rwandy, jej kultury oraz ułatwianiem kontaktów biznesowych. Na stoisku targowym zorganizowanym dzięki pomocy ambasady Rwandy w Berlinie - właściwej dla Polski - wystawiała produkty rękodzieła afrykańskiego, wyroby atrystyczne wykonane przez rwandyjskie kobiety oraz doskonałą kawę.
- "Jesteśmy bardzo zadowoleni z udziału w tych targach – powiedział Ahmet Ulusoy. Ponieważ były to pierwsze takie targi, nie wiedzieliśmy jakie one będą, ale na przyszły rok przygotujemy się do nich jeszcze lepiej!". Ahmet, Turek od dwudziestu lat mieszkający w Polsce prezentował sprowadzane z Turcji wyroby spożywcze – chałwę, orientalne słodkości i doskonałe daktyle oraz przybory do parzenia kawy. Ma w Warszawie dwa sklepy oraz hurtownię spożywczą.
Jednym z ciekawszych było stoisko irańskie, gdzie można było kupić wspaniałe daktyle, herbaty, słodycze, piękne wyroby rzemieślnicze oraz książki z wierszami perskich poetów.
{gallery}21091{/gallery}
W ramach targów Gift Show Poland odbyło się Forum Branży Prezentowo-Upominkowej z cyklem bezpłatnych prelekcji poświęconych rozwojowi firm działających na tym rynku. Na spotkaniach poruszone były takie tematy jak m.in. możliwości nawiązania współpracy z firmami z różnych krajów, bezpieczny import z Dalekiego Wschodu, skuteczne narzędzia sprzedaży i techniki komunikacji czy autoprezentacja. Konferencje przygotowane zostały przez nowo zawiązane Polskie Stowarzyszenie Branży Prezentowej, które oficjalnie zainaugurowało swoją działalność podczas targów.
Współorganizatorem targów Gift Show Poland jest firma Pol-Chin Consultiung dostarczajaca usługi dla biznesu polsko-chińskiego, prowadzi konsulting dla przedsiębiorców zainteresowanych biznesem polsko-chińskim, prowadzi szkołę nauki języka chińskiego, oraz działalność wydawniczą i catering (posiada sieć restauracji China Town).
Moim zdaniem tegoroczne targi Gift Show Poland były chyba nie do końca sprofilowane. Nienadzwyczajna była też frekwencja, ale widać było, że mają duży potencjał. Z niecierpliwością czekał będę na kolejne wydanie targów Gift Show 2016. Więcej o targach na: www.giftshow.pl.