W kilku lokalizacjach, w których dostępne są dane z pomiarów z lat 2009-2012, widać wyraźną tendencję wzrostową. Wielkość ruchu rowerowego w szczycie komunikacyjnym wzrasta co roku o ok. 20-30 rowerów/godzinę. Zadaniem pomiarowców było notowanie, czy rowerzysta korzysta z chodnika, jezdni czy z dedykowanej infrastruktury rowerowej. Tu wyniki są zróżnicowane, zależne w dużej mierze od organizacji ruchu na danym skrzyżowaniu, jednak wyraźnie widać, że w przypadku braku dedykowanej infrastruktury rowerowej większość rowerzystów korzysta z chodnika. Tam, gdzie infrastruktura jest dobra i spójna, korzysta z niej ponad 95 proc. rowerzystów.
Wykonawca pomiarów dokonał także obliczenia procentowego udziału rowerzystów w ruchu. Podstawą były tegoroczne wyniki pomiarów ruchu samochodów i napełnienia komunikacji miejskiej. Największy udział ruchu rowerowego jest na ul. Prymasa Tysiąclecia (na południe od ul. Kasprzaka) oraz na moście Świętokrzyskim – tu w szczycie popołudniowym udział ruchu rowerowego sięga nawet 10 proc. Trasa rowerowa wzdłuż ulic Świętokrzyskiej i Prostej zyskała dużą popularność – przy rondzie ONZ przejeżdża nawet 450 rowerów/godz. w obu kierunkach.
Obecnie ruch rowerowy jest stale mierzony w 11 punktach pomiarowych, i w tym roku dojdą kolejne, m.in. przy nowobudowanych drogach dla rowerów. Dane z pomiarów (ręcznych i automatycznych) służą m.in. do planowania inwestycji - w ramach 74 mln zł przyznanych na infrastrukturę rowerową na lata 2016-2017 na czerwcowym posiedzeniu Rady Warszawy. Planowany jest remont najpopularniejszej trasy wzdłuż al. Prymasa Tysiąclecia i udrożnienie Ronda Zesłańców Syberyjskich, a także zbudowanie równoległej trasy obwodowej wzdłuż ulic Okopowa-Towarowa. Źródło: www.infobike.pl. Więcej na: http://chronmyklimat.pl.