„Syrenka Warszawska i Fryderyk Chopin to symbole Warszawy, a ich pomniki to ważne i charakterystyczne punkty na mapie stolicy. – mów Bartosz Sztybor, scenarzysta spotów - Jednak dopiero animowana forma pozwoliła pokazać, że te monumenty są nie tylko charakterystyczne, ale i mają charakter. Przedstawienie dowcipnych perypetii pomników Syrenki i Fryderyka Chopina ma na celu pokazanie tak innej, żywej strony tych skamieniałych figur, jak i innej strony Warszawy. Miasta, które - jak jego najważniejsze symbole - posiada duszę, charakter i duże pokłady autoironii.Filmy będą pokazywane podczas imprez i uroczystości oraz na targach i w kampaniach promocyjnych. Spot powitalny pt. „Trudne początki" mogą oglądać w hotelowej telewizji My Town Chanel goście dziesięciu warszawskich hoteli m.in. Intercontinental, Polonia Palace, Radisson, Jan III Sobieski, Metropol i trzech sieci Ibis. Docelowo, na kanale dla hotelowych gości, z którego mogą się oni dowiedzieć co ciekawego dzieje się w stolicy, będą prezentowane pozostałe spoty.
Spoty zilustrują także wielkie wydarzenia jakie czekają nasze miasto. Wkrótce będzie można zobaczyć filmik poświęcony obchodzonemu Rokowi Marii Skłodowskiej-Curie, a następnie spot o zbliżającej się polskiej Prezydencji w Radzie Unii Europejskiej oraz mistrzostwach Euro 2012.
Obok Syrenki i Chopina w spotach gościnnie pojawią się też inne pomnikowe postacie – Maria Skłodowska-Curie, Król Zygmunt III Waza, czy Archanioł Gabriel z placu Bohaterów w Budapeszcie.
„Lekki ton spotów jest sposobem na informowanie o rzeczach ważnych i doniosłych jak przygotowania do Euro czy objęcie przewodnictwa w UE. Ożywiliśmy staromiejską Syrenkę i Fryderyka - dwa z najbardziej rozpoznawalnych symboli Warszawy, a one w tym roku komentują szybko zmieniającą się wokół nas rzeczywistość" – powiedział Andrzej Mańkowski zastępca dyrektora Biura Promocji Miasta
Trzy obrazy z wymienionych wyżej pięciu tj: „Skamieniały problem", „Relaksująca przejażdżka" i „Pracowita przyszłość" zostały przygotowane wcześniej na potrzeby promocji Warszawy jako Europejskiej Stolicy Kultury. Kolejne, odnoszące się do konkretnych, bieżących wydarzeń emitowane będą sukcesywnie w 2011 roku.
Pomysłodawcą filmów jest Przemysław „Trust" Truściński i Bartosz Sztybor, a wyprodukowała je firma Bitter Lix. Spoty są dostępne w wersji polskiej z angielskimi napisami.
Spoty można je obejrzeć pod adresem: http://www.youtube.com/user/warszawapl#g/c/B5ADBD77D70D4D9F
{jumi [*7]}