wtorek, kwiecień 30, 2024
Follow Us
×

Ostrzeżenie

JFolder::pliki: Ścieżka nie jest folderem. Ścieżka: /home/kur365/domains/kurier365.pl/public_html/images/20572.
×

Uwaga

There was a problem rendering your image gallery. Please make sure that the folder you are using in the Simple Image Gallery Pro plugin tags exists and contains valid image files. The plugin could not locate the folder: images/20572
wtorek, 31 marzec 2015 00:00

Do Niemiec nie tylko przejazdem Wyróżniony

Napisała
Oceń ten artykuł
(0 głosów)
Do Niemiec nie tylko przejazdem Fot.: Materiały prasowe; Grzegorz Micuła

Niemcy zanotowały - po raz piąty z rzędu - rekordowy rok dotyczący przyjazdów turystycznych. Duży udział w tych wynikach mieli również Polacy. Najnowsze i precyzyjne dane niemieckiej turystyki przyjazdowej przedstawił Tomasz Pędzik, nowy dyrektor Biura Marketingu i Sprzedaży Niemieckiej Centrali Turystyki - Deutsche Zentrale für Tourismus (DZT) w Polsce, na swojej pierwszej konferencji prasowej zorganizowanej w sali kinowej Muzeum Etnograficznego w Warszawie.

Konferencję Niemieckiej Centrali Turystyki połączono ze zwiedzaniem wystawy „Czas świętowania", na której można zapoznać się z dawnymi polskimi świątecznymi zwyczajami, posłuchać - z małych słuchawek-głośników - ludowej muzyki oraz obejrzeć imponującą kolekcję lalek - z całego świata - w ludowych strojach. Wystawa nawiązywała do jednego z głównych tematów w marketingu DZT na 2015 rok: Tradycje i zwyczaje.

Poza tysiącami festiwali ludowych na terenie Niemiec odbywają się setki różnych świąt, wydarzeń kulturalnych i zabaw. Dużą rolę przy podejmowaniu decyzji o przyjeździe do Niemiec odgrywają Podróże kulinarne, czyli Niemcy od strony talerza i kieliszka, które są drugim z głównych tematów na 2015 rok. Kolejnymi tematami są Żywe tradycje oraz Sztuka i rękodzieło. Jak wynika ze statystyk, dla 21 proc. osób decydującym przy wyborze kierunku są tradycja i historia. A na terenie Niemiec doliczono się około 10. tysięcy festiwali ludowych i targów oraz dwa tysiące stowarzyszeń ludowych. Tradycje wypieku pysznego chleba i wyrobu wędlin są w Niemczech równie bogate jak w Polsce - mają 300 rodzajów chleba i 1500 rodzajów kiełbasy. Na terenie Niemiec funkcjonuje 1400 browarów, gdzie powstaje piwo w oparciu o tzw. prawo czystości i ponad sto tysięcy winnic. Eksportowym szlagierem Niemiec jest tort szwarcwaldzki. Od 1949 roku produkowana jest też w Berlinie słynna Currywurst, natomiast ogórki szprewaldzkie uzyskały miano najlepszych ze wszystkich niemieckich kwaszonych ogórków. W Lubece z kolei wytwarzany jest marcepan uznawany za najlepszy na świecie.

{gallery}20572{/gallery}

Tematami bazowymi turystyki do Niemiec są: Miasta i Kultura - m.in. zabytki UNESCO których jest 39, w tym tak znane jak katedra w Kolonii, stare miasto w Ratyzbonie, stare miasta hanzeatyckie Stralsund, Wismar i Lubeka, romańskie katedry w Spirze i Akwizgranie, rzymskie zabytki w Trewirze ze słynną Porta Nigra, budynki Bauhausu, Wyspa Muzeów i pałace w Berlinie, Zollverein w Essen, zabytki doliny środkowego Renu oraz Park Mużakowski (wspólnie z Polską), następnie liczne koncerty (45 tylko w Zagłębiu Ruhry), festiwale (Urodziny Portu w Hamburgu z tańcem holowników, Weimarski Targ Cebulowy czy Freimarkt w Bremie); Przyroda i Wypoczynek z tematycznymi trasami turystycznymi, których naliczono się tu ponad 150 czy liczącym 700 kilometrów szlakiem rowerowym oraz tzw. turystyka zrównoważona i podróże bez barier dla osób niepełnosprawnych.

Niemcy w Europie są drugim kierunkiem turystycznym po Hiszpanii, z liczbą 75,6 miliona noclegów noclegów zagranicznych gości w hotelach, pensjonatach i na kempingach w 2014 roku. Najbardziej wzrosły przyjazdy ze Szwajcarii (+378 488 osób) i krajów Zatoki Perskiej (+318 071). Wzrosła także liczba turystów z Polski (+246 573), którzy przestali traktować sąsiednie Niemcy jako kraj przejazdowy wdrodze na Zachód.

Polska po raz pierwszy weszła do pierwszej dziesiątki krajów będących najważniejszym rynkiem przyjazdowym do Niemiec, wypierając  stamtąd Rosję. Niemiecka turystyka wygenerowała zyski 97 mld euro (4,4 proc. PKB), wyprzedzając budownictwo (4,3 proc. PKB) i przemysł samochodowy (2,3 proc. PKB). DZT szacuje, że w tym roku przyjazdowy rynek turystyczny do Niemiec wzrośnie o 3-4 proc. Polacy zostawili w Niemczech ok 19 mln €. Od 2004 roku liczba przyjazdów turystów z Polski do Niemiec wzrosła o 160 proc. Przeważnie są to ludzie młodzi – 47 proc. ma poniżej 34 lat. Najwięcej, bo aż 80 proc. turystów indywidualnych przyjeżdża do Niemiec własnym samochodem. Najwięcej noclegów turystów zanotowały takie landy jak Bawaria, Nadrenia Płn. Westfalia, Berlin, Badenia Wirtembergia, Dolna Saksonia czy Hamburg.

DZT planuje zwiększyć przyjazdy z Polski do 2030 roku aż o 110 proc. W związku z tym znacznie zwiększono środki na promocję Niemiec w Polsce, widząc potencjał wśród turystów z Polski. Planowane są m.in. wyjazdy dla blogerów i press-toury dla dziennikarzy, a za najlepszy artykuł o Niemczech jako celu turystycznych wyjazdów wyznaczono nagrodę w wysokości 20 tys. złotych. Roadshow dla polskich biur podróży zaplanowano na 23-25 listopada 2015 roku we Wrocławiu, Poznaniu i w Warszawie. Będzie to workshop niemieckiego incomingu z ok. 20 wystawcami pod patronatem Saksonii i Brandenburgii, która - jak powiedział Tomasz Pędzik - nastawia się na przyjazdy młodych rodzin.
DZT zaplanowało kampanię w internecie i w mediach społecznościowych. Celem numer jeden tej kampanii jest dotarcie w Polsce bezpośrednio do klienta. Internetowa strona DZT prowadzona jest w 30 językach, oczywiście również w polskim.
Więcej na: http://www.germany.travel/pl.

a