Wysoki popyt ze strony branży e-commerce zaczął się w Polsce w 2013 roku. Był to ówcześnie efekt trzech dużych transakcji firmy Amazon. W sumie firma ma w naszym kraju trzy centra logistyczne – dwa w Bielanach Wrocławskich, trzecie w Sadach pod Poznaniem. Z analiz JLL wynika, że udział najemców e-commerce w popycie brutto sięgnął w 2014 roku 5,8 procent, a 70 procent ankietowanych operatorów spodziewa się znacznego wzrostu zapotrzebowania na usługi logistyczne. W efekcie wzrośnie także popyt na powierzchnie magazynowe, generowany przez sprzedaż takich produktów jak odzież i dodatki, artykuły gospodarstwa domowego, kosmetyki, elektronika, multimedia i żywność. Każdy miliard złotych wydany w Internecie generuje popyt na powierzchnię magazynową rzędu 18,5 tys. mkw. Do 2020 roku nowe umowy najmu zawarte przez firmy obsługujące sektor e-commerce mogą sięgnąć nawet 700 tys. mkw. – komentuje Tomasz Olszewski, Dyrektor Oddziału Powierzchni Magazynowo-Przemysłowych w Europie Środkowo-Wschodniej, JLL. Całkowite zasoby nowoczesnej powierzchni magazynowej w Polsce sięgają obecnie ponad 9,7 mln mkw.
Polska nadal pozostaje atrakcyjną lokalizacją dla zagranicznych firm, m.in. ze względu na niższe koszty najmu powierzchni magazynowej.
Źródło: http://www.thecity.com.pl.