Każdy bilet zakodowany w autoryzowanym punkcie sprzedaży (np. w Punkcie Obsługi Pasażerów ZTM, w punkcie sieci STREFA lub ASEC czy w stacjonarnym lub mobilnym biletomacie) posiada specjalny elektroniczny certyfikat legalności. Od stycznie - o dokładnym terminie poinformuje Zarząd Transportu Miejskiego - bilety bez certyfikatu nie zostaną odczytane ani przez kasowniki, ani przez bramki w metrze ani przez czytniki kontrolerów. Poza tym, że bilety z nielegalnych źródeł nie będą obsługiwane przez system, w dodatku będzie je można szybko i bezbłędnie namierzyć.
Wszyscy pasażerowie którzy nabyli bilety w okresie po 1 sierpnia 2014 r. w legalnym punkcie sprzedaży nie muszą już nic robić. Mają bilet odpowiednio zabezpieczony, ponieważ od kilku miesięcy wszystkie te urządzenia kodują bilety z certyfikatami.
Osoby, które swój bilet bądź uprawnienie do bezpłatnych przejazdów kupiły lub zakodowały przed 1 sierpnia, a których ważność upływa w pierwszej połowie 2015 roku nie muszą wymieniać kart, ale powinny jeszcze w grudniu kupić nowy bilet. Pozwoli to zabezpieczyć kartę i umożliwić normalne jej odczytywanie przez wszystkie urządzenia (kasowniki, bramki w metrze, czytniki kontrolerskie) a jednocześnie korzystanie z biletu przez kolejny rok.
Rodzice dzieci z rodzin posiadających troje dzieci, osoby niepełnosprawne korzystające z uprawnień do bezpłatnych przejazdów, osoby korzystające z pomocy OPS lub WCPR wystarczy, że zgłoszą się w najbliższym czasie do POP przy ul. Żelaznej ze swoją kartą w celu zakupu nowego biletu albo przekodowania dotychczasowego biletu lub uprawnienia na posiadające certyfikat legalności.
Źródło: http://www.um.warszawa.pl.