poniedziałek, maj 13, 2024
Follow Us
poniedziałek, 15 lipiec 2019 13:19

Brokreacja chce pozyskać 4 mln zł na Beesfund Wyróżniony

Napisane przez ISBNews/Red/Tb
Oceń ten artykuł
(0 głosów)

Mateusz Górski i Filip Kuźniarz zaczęli od pożyczki od rodziców, by cztery lata później móc pochwalić się obrotem przekraczającym 3 mln zł netto rocznie, a po drodze Brokreacja zgarnęła tytuł dla jednego z 10 najlepszych młodych browarów świata oraz worek medali za wyborne piwa.

Młodzi przedsiębiorcy sukces zawdzięczają doskonałemu zrozumieniu rynku, doświadczeniu zarówno w warzeniu piwa, jak i budowaniu marki, smykałce do biznesu oraz umiejętności doboru kolejnych członków zespołu. Dzięki temu Brokreacja jest obecnie jednym z 10 największych browarów rzemieślniczych w Polsce, cenionym także za granicą.

Brokreacja należy do czołówki polskich browarów rzemieślniczych pod względem jakości produktów oraz wielkości produkcji i sprzedaży. Tylko w 2018 r. wypuściła na rynek 3 tys. hektolitrów piwa, osiągając obrót blisko 3,3 mln zł. Teraz firma planuje dynamiczne zwiększenie sprzedaży poprzez budowę własnego zakładu produkcyjnego.

Browar Brokreacja chce pozyskać ponad 4 mln zł z emisji crowdfundingowej na platformie Beesfund na budowę jednego z najnowocześniejszych browarów w Polsce. Wykorzystując popularność piw kraftowych, założyciele postawili na społeczność inwestorów zgromadzonych wokół Beesfund". Inwestorzy mogą zakupić 125 tys. akcji o wartości 33,6 zł każda. Łączna kwota zbiórki to 4,2 mln zł. Zdobyte w akcji crowdfundingowej środki będą stanowiły wkład własny pod budowę hali i leasing sprzętu. Całkowita wartość inwestycji szacowana jest na ok. 7-8 mln zł. Brokreakcja zamierza wypłacać dywidendę akcjonariuszom".

Nasza firma nie zna kompromisów, dlatego chcemy zbudować prawdziwe Ferrari wśród browarów" - powiedział prezes Browar Brokreacja Mateusz Górski, cytowany w komunikacie.

"Sercem nowo powstałego zakładu będzie funkcjonalna, czteronaczyniowa warzelnia o wybiciu 30 hektolitrów oraz szereg tanków o różnej wielkości. Lokalizacja inwestycji w Zatorze (ok. 1 h jazdy z Krakowa lub Katowic) umożliwi dobrą logistykę dystrybucji i konfekcjonowania piw. Dodatkowo, ze względu na bliskie sąsiedztwo Oświęcimia i Wadowic oraz stały przepływ turystów, właściciele planują wyodrębnić w browarze tap-room z restauracją, co pozwoli wygenerować dodatkowe zyski" - stwierdzono także.

Firma posiada szeroką sieć dystrybucji obejmującą duże sieci handlowe, jak Tesco, Carrefour czy Auchan, a także specjalistyczne sklepy, hurtownie i puby oraz klientów zagranicznych. Swoje produkty sprzedaje również we własnych punktach gastronomicznych.

Brokreacja to krakowski browar rzemieślniczy założony w 2015 r. przez Mateusza Górskiego i Filipa Kuźniarza. Brokreacja jest doceniana przez miłośników piwa rzemieślniczego na całym świecie. Regularnie zdobywa liczne tytuły i nagrody w konkursach branżowych, w tym dwa prestiżowe medale Ratebeer Fest - dla najlepszego browaru w Polsce oraz jednego z 10 najlepszych debiutantów na świecie (za 2016 r.).

a