sobota, maj 04, 2024
Follow Us
wtorek, 27 sierpień 2013 10:16

LOT Mobile Wyróżniony

Napisane przez OKI
Oceń ten artykuł
(0 głosów)

Pasażerowie Polskich Linii Lotniczych mogą już korzystać z usług LOT Mobile, czyli z mobilnej wersji strony lot.com (m.lot.com) oraz aplikacji na smartfony i tablety (Android i iOS). Polska strona ma jeden z najwyższych wskaźników interaktywności fanów wśród fanpage'y lotniskowych.

LOT jest pierwszą linią lotniczą na świecie, która zastosowała w pełni tzw. Cloud Computing (potocznie mówiąc „przechowywanie danych w chmurze") na tak dużą skalę w procesie tworzenia aplikacji.

Konsekwentnie zmieniamy LOT na lepsze. Chcemy być nowoczesną i przyjazną linią. Dzisiaj wprowadzamy kolejną z obiecanych nowości, dzięki której zadbamy o podróżnych nie tylko w powietrzu, ale i na ziemi. LOT będzie obecny na tabletach i smartfonach – na tym rozwiązaniu naszym pasażerom, jak i mnie osobiście, bardzo zależało - mówi Sebastian Mikosz, Prezes Zarządu PLL LOT S.A.

Dzięki zastosowaniu Cloud Computingu mobilna strona LOT-u działa szybko i sprawnie - niezależnie od liczby i lokalizacji użytkowników. Jednocześnie też zapewnia najwyższe bezpieczeństwo danych oraz dalszą, szybką i łatwą rozbudowę serwisów oraz strony lot.com. Zdalny dostęp do najważniejszych funkcjonalności ma ułatwić zakup biletu oraz podróżowanie z LOT-em.


Mobilna strona początkowo będzie dostępna w dwóch wersjach językowych - polskiej i angielskiej. Docelowo jednak m.lot.com będzie przetłumaczona na inne języki obce, według potrzeb rynków sprzedaży LOT-u, m.in. na język niemiecki, rosyjski, francuski czy hiszpański.

W kolejnym etapie mają pojawić się inne nowoczesne i ułatwiające podróż funkcjonalności np. notyfikacja „PUSH". Za jej pomocą użytkownicy aplikacji otrzymają indywidualne powiadomienia od LOT-u, m.in. szczegóły podróży, przypomnienie o zbliżającej się odprawie na rejs czy sprofilowane informacje o specjalnych ofertach.
Profil Lotniska Chopina na Twitterze śledzi 30 tys. osób. Mikroblogowy profil Lotniska Chopina (http://www.twitter.com/chopinairport) należy do pierwszej dziesiątki najpopularniejszych profili lotnisk na Twitterze (a swoje strony ma tam już ponad 700 lotnisk). Większą liczbą fanów pochwalić się mogą tylko lotniska w Heathrow, Gatwick, Manchesterze, Caracas, Londynie, Dublinie, Edynburgu i Dubaju.

- Szybka i bezpośrednia komunikacja pomaga zdobywać wierną grupę odbiorców, wśród których jest wielu znanych dziennikarzy, polityków czy sportowców, m.in. Jarosław Kuźniar, Eryk Mistewicz, Tomasz Raczek, Paweł Graś, Justyna Kowalczyk - mówi Sylwester Puczen, specjalista ds. mediów społecznościowych na Lotnisku Chopina. - Użytkownicy cenią sobie łatwość uzyskiwania aktualnych informacji o sytuacji panującej na lotnisku, np. o odwołanych i opóźnionych lotach. Lotnisko informuje także o ważnych wydarzeniach, radzi jak przygotować się do podróży, poleca atrakcje dla turystów w Warszawie i Polsce, rekomenduje najlepsze hotele i restauracje itp. Konto lotniska na Twitterze jest aktualizowane przez siedem dni w tygodniu w języku polskim i angielskim - dodaje.

Na Facebooku Lotnisko Chopina prowadzi dwa fanpage: www.facebook.com/LotniskoChopina - w języku polskim (25,3 tys. fanów) oraz www.facebook.com/ChopinAirport – w języku angielskim (10,3 tys. fanów). Polska strona ma jeden z najwyższych wskaźników interaktywności fanów wśród fanpage'y lotniskowych (33 proc.). Podstawą zawartości profilu są aktualne informacje z życia lotniska oraz ciekawostki i informacje ogólnie związane z lataniem. Największym zainteresowaniem fanów cieszy się codzienna poranna prognoza pogody oraz comiesięczny kalendarz na pulpit.

Lotnisko prowadzi swoje profile również w innych platformach socialmediowych: Google+, Instagram (piąty najpopularniejszy profil miejsca w Polsce), Foursuqare, Soundcloud, You Tube.

Dobra opinia o aktywności Lotniska Chopina w socialmediach niesie się po świecie. Wpływowy bloger branży turystycznej i Public Relations, Phil Butler, uznał profile warszawskiego portu na Facebooku i Twitterze za drugi – po Heathrow – najlepszy serwis socialmediowy wśród wszystkich lotnisk na świecie. W swoim artykule podkreślił, że chodzi nie tylko o liczbę fanów śledzących nasze wpisy, ale również o wartość tych wpisów i interakcję z użytkownikami. „Pod tym względem niewiele lotnisk może równać się z Chopinem" – pisze Butler (http://www.argophilia.com/news/warsaws-lotnisko-chopina-a-social-media/28234/).

Artykuły na temat aktywności Lotniska Chopina w mediach społecznościowych regularnie publikuje również międzynarodowa prasa branżowa (m.in. Airport World, Airport Industry Review, Airport Technology, Routes News). W Polsce tematem zainteresował się m.in. kwartalnik „Nowe media", który we wrześniu opublikuje artykuł o lotnisku.

Dobre opinie potwierdzają wyniki niezależnych serwisów monitorujących ruch w mediach społecznościowych. Niemal we wszystkich z nich profile Lotniska Chopina notowane są w światowej czołówce. Np. w serwisie Klout, który bada wpływowość profili na Twitterze i Facebooku wartość warszawskiego portu oceaniana jest na 69 punktów. To ósmy najlepszy wynik na świecie.

We wrześniu Lotnisko Chopina w Warszawie będzie gospodarzem pierwszej międzynarodowej konferencji „Lotniska w mediach społecznościowych" z udziałem przedstawicieli lotnisk z całej Europy.

www.fly4free.pl
www.lotnisko-chopina.pl

{jumi [*9]}

a