- Jesteśmy bardzo dumni, że nasi klienci kolejny raz okazali wielkie serca i mogliśmy wspólnie zebrać rekordową ilość produktów dla osób znajdujących się w trudnej sytuacji życiowej. Licząc od 2004 r., dzięki szczodrości naszych klientów zebraliśmy razem z FPBŻ łącznie ponad 904 t artykułów, które zostały przekazane potrzebującym w całym kraju – mówi Anetta Jaworska-Rutkowska, kierownik ds. relacji zewnętrznych Jerónimo Martins Polska SA. Przekazane przez klientów sieci Biedronka produkty trafiły do magazynów BŻ, gdzie zostały zważone i posortowane, a następnie tuż przed świętami Bożego Narodzenia przekazane podopiecznym organizacji charytatywnych współpracujących z BŻ. Produkty zostały dostarczone między innymi osobom samotnie wychowującym dzieci, bezdomnym, chorym, bezrobotnym, a także rodzinom wielodzietnym.
Federacja PBŻ zrzesza 28 BŻ działających na terenie całego kraju. Udzielają one bezpłatnej pomocy żywnościowej ponad 3400 organizacjom i instytucjom społecznym, za pośrednictwem których trafia ona do blisko miliona najbardziej potrzebujących. Sieć Biedronka aktywnie wspiera lokalne społeczności, akcje charytatywne i wiele innych inicjatyw społecznych. Od wielu lat współpracuje z Caritas Polska i oddziałami diecezjalnymi instytucji. Przekazuje m.in. żywność oraz produkty przydatne w gospodarstwie domowym. Biedronka prowadzi też własne akcje, w tym kampanię promującą darowizny na rzecz najmłodszych w ramach przekazania 1 proc. podatku. Wspiera projekty misyjne na świecie, kolonie letnie dla podopiecznych Caritas czy zbiórki żywności, prowadzone wspólnie zarówno z Caritas Polska czy jak ta - z Federacją Polskich Banków Żywności.
{jumi [*9]}