Plac przed Metrem Centrum, to przestrzeń ściśle związana z miastem, którą każdy zna. Codziennie odwiedzana jest przez tysiące warszawiaków i przyjezdnych. Jej stałym elementem jest zmienność murali zdobiących przestrzeń wokół, która trwale łączy się ze sztuką uliczną.
– Chcemy oddać patelnię w ręce ludzi, którzy będą potrafili umieszczać na murach treści estetyczne i zajmujące. Ściany patelni pracują 24 godziny na dobę, bo są w sercu miasta – mówi Robert Zydel, dyrektor Biura Marketingu Miasta.
Pojawiające się na patelni murale wzbudzają szeroki odzew. Nigdy nie są przypadkowe i zawsze niosą ze sobą pewien przekaz. To sztuka, historia i idea w jednym. Wśród tych, które najbardziej zapadły w pamięć można wymienić chociażby dzieło, które powstało z okazji otwarcia Muzeum Warszawy, czy mural „Żonkile” Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN, a także „Hello 2017 #SylwesterWarszawa”.
Koncepcja zagospodarowania wspomnianej przestrzeni miejskiej, powinna zakładać jej ożywienie poprzez projekcję nastawioną na interakcję sztuki z widzem. Realizowane murale mają wywoływać pozytywne skojarzenia z Warszawą, jako miastem otwartym i zachęcającym do działania. Powinna je cechować wysoka wartość artystyczna i estetyczna.
Wyłoniony operator, działający z ramienia m.st. Warszawy, dysponować będzie ścianami patelni przy wejściu do stacji metra Centrum od dnia podpisania porozumienia do 16 sierpnia 2018r. Nowy gospodarz wykona siedem murali, z czego cztery według projektów własnych, a trzy według projektów przesłanych przez miasto. Murale będą musiały uzyskać akceptację Wydziału Ochrony Krajobrazu Miasta.
W konkursie mogą wziąć udział podmioty, których działalność związana jest ze sztuką street art-u, w szczególności organizacje pozarządowe i podmioty, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz. U. z 2016 r. poz. 1817 z późn. zm.).