Lista połączeń, która zaczęła obowiązywać od 25 marca, zawiera 122 trasy regularne.
Nowy sezon to dla Lotniska Chopina ciąg dalszy rozwijania siatki przesiadkowej, a także zwiększanie liczby połączeń z południowo-wschodnią Azją, a przez hub w Singapurze, także z Australią.
W okresie marzec-lipiec 2018 r. pojawi się 8 nowych tras regularnych – do i z Bordeaux (Wizz Air), a także Norymbergi, Kowna, Skopje, Hanoweru, Zaporoża, Singapuru i Dubrownika. Ostatnich siedem tras obsługiwać będzie LOT i zapewniać dogodne przesiadki na całej swojej siatce dostępnej z Lotniska Chopina.
Do Dubrownika na razie będzie można latać tylko sezonowo, jednak – o ile kierunek ten będzie zyskiwał popularność – połączenie to ma szansę zostać stałym elementem oferty.
Znaczącym wydarzeniem, które czeka nas wiosną 2018 roku, jest pojawienie się już w maju stałych, realizowanych przez LOT, połączeń z Singapurem, które poszerzą ofertę podróży z Lotniska Chopina do południowo-wschodniej Azji.
- Bardzo cieszymy się z tego połączenia, które doskonale wpisuje się w strategię rozwoju naszego lotniska - mówi Hubert Wojciechowski, Dyrektor Biura Marketingu i PR Lotniska Chopina. - Dzięki dogodnym przesiadkom wciąż zwiększamy naszą wartość jako ważny węzeł komunikacyjny, łącznik między Wschodem a Zachodem.
Jakie jeszcze zmiany zajdą latem 2018 r.? Z powodu zmian strategii rozwoju siatki połączeń kilku przewoźników jeszcze w sezonie zima 2017/18, kilku tras nie będzie także w sezonie lato 2018.
Wizz Air zrezygnował z lotów do Bristolu, Glasgow, Aberdeen oraz na lotnisko Paryż-Beauvais. Lotnisko rozmawia o tych kierunkach z innymi przewoźnikami.
Linie Norwegian zamykają połączenia z Madrytem, natomiast Eurowings z Dusseldorfem. Co nie zmienia faktu, że wciąż będzie możliwość podróżowania ze stołecznego portu bezpośrednio do Madrytu i Dusseldorfu. Swoje połączenia będzie dalej realizował i rozwijał, np. poprzez operowanie większymi samolotami, LOT.
Oferowanych będzie także 77 kierunków czarterowych, z czego 9 nowych: Djerba, Limnos, Gazipasa, Konstanca, Monastyr, Ohryda, Piza, Reus i Sewilla.
- Nasz port konsekwentnie umacnia się na pozycji lidera w regionie. W okresie styczeń-luty liczba obsługiwanych pasażerów wzrosła o 15 %, a udział pasażerów tranzytowych zbliża się do poziomu 30 %. Potwierdza to potrzebę budowy dużego portu przesiadkowego w tej części Europy – dodaje Hubert Wojciechowski.
Dodajmy, że poza nowym rozkładem, w niedzielę 25 marca, Lotnisko Chopina wprowadziło także zakaz planowania operacji lotniczych w godzinach nocnych. Zmiana ta została zastosowana, aby ograniczyć uciążliwość hałasu w porze nocy i poprawić warunki wypoczynku nocnego.
Zakaz obowiązuje we wszystkie dni tygodnia między godz. 23:30 a 5:30 i dotyczy wszystkich operacji lotniczych. Wyjątkiem są loty państwowe, wojskowe, ratownicze czy też sytuacje kryzysowe. Na lotnisku będą też mogły operować samoloty opóźnione z przyczyn niezależnych od przewoźnika.
Zakaz, obowiązujący już na niektórych europejskich lotniskach, to przede wszystkim ważny gest wobec zamieszkujących okolice lotniska mieszkańców, którzy często skarżą się na uciążliwy hałas startujących i lądujących samolotów.