Z pomocy prawnej będzie można również skorzystać codziennie w godz. 9.00-17.00 w specjalnie do tego przystosowanych kamperach w pobliżu sklepów sieci Kaufland. Prawnicy Stowarzyszenia na Rzecz Edukacji, Innowacji i Rozwoju Społecznego „DEXTRUM” będą obecni w 13 miastach województwa mazowieckiego i lubelskiego (Biała Podlaska, Chełm, Hrubieszów, Jabłonna, Lubartów, Łuków, Mława, Puławy, Radom, Siedlce, Świdnik, Zamość).
Pomoc świąteczna obejmie także wrażliwe grupy konsumentów. Specjalną ofertę dla seniorów przygotowała Fundacja Edukacji Prawnej Prawo i Ja, która w połowie grudnia zorganizuje wykłady w sanatoriach. Ponadto na stronie organizacji pełniony będzie dyżur on-line dla seniorów, którzy chcieliby skonsultować się w kwestiach konsumenckich drogą elektroniczną. Z zupełnie nowej formuły poradnictwa będą mogły skorzystać osoby niesłyszące. Centrum Edukacji i Wsparcia RES-GEST opublikuje filmiki instruktażowe poruszające tematykę konsumencką w telewizji z językiem migowym Glusi.TV oraz na swojej stronie internetowej. Osoby niesłyszące będą mogły również skorzystać z poradnictwa on-line.
Więcej na: http://www.federacja-konsumentow.org.pl/176,swiateczne-zakupy.html; https://www.facebook.com/dlakonsumentow/; http://porady.konsumenci.org/; https://www.facebook.com/dextrumlbn; http://fundacjaedukacjiprawnej.pl/portfolio/swiateczna-pomoc-konsumentow/; http://resgest.pl/pomoc-prawna/; http://www.glusi.tv/.
Formularz porad on-line i gotowy zbiór porad na stronie: https://uokik.gov.pl/.