środa, maj 08, 2024
Follow Us
×

Ostrzeżenie

JFolder::pliki: Ścieżka nie jest folderem. Ścieżka: /home/kur365/domains/kurier365.pl/public_html/images/19623.
×

Uwaga

There was a problem rendering your image gallery. Please make sure that the folder you are using in the Simple Image Gallery Pro plugin tags exists and contains valid image files. The plugin could not locate the folder: images/19623
czwartek, 11 grudzień 2014 00:00

O Niemczech przy reńskim winie Wyróżniony

Napisane przez Grzegorz Micuła
Oceń ten artykuł
(0 głosów)
O Niemczech przy reńskim winie Fot.: Grzegorz Micuła

Przedstawicielstwo Niemieckiej Centrali Turystyki (DZT) w Warszawie zorganizowało wczoraj spotkanie z dziennikarzami w warszawskiej restauracji AleGloria, żeby - jak to ujęła Agata Płońska Marketing Manager - podziękować im za owocną współpracę. Przy tej okazji wysłuchaliśmy informacji o turystyce niemieckiej.


Nie widać tu żadnego kryzysu! W roku 2013 już czwarty rok z rzędu zanotowano wzrosty w turystyce przyjazdowej: w roku 2012 przyjazdy do Niemiec wyniosły 30,4 mln turystów a noclegi 68,8 mln a w 2013 r. odpowiednio 31,5 mln i 71,9 mln. Ten korzystny trend utrzymywał się też w 1 połowie (styczeń - czerwiec) 2014 roku, kiedy przyjazdy wzrosły o 5,1 proc., a noclegi odpowiednio o 6,0 proc.
W ub. roku odnotowano też wyraźny wzrost przyjazdów młodszych turystów z krajów europejskich do Niemiec. Obniżył się również średni wiek turystów z Europy spędzających urlop w Niemczech z 42,7 lat w 2012 do 42,2 lata w roku 2013.
W 2013 roku najwięcej zagranicznych turystów przyjechało do Niemiec z Holandii (10,8 mln), Szwajcarii (5,5 mln), Stanów Zjednoczonych (4,9 mln) i Wielkiej Brytanii (4,9 mln). Kolejne kraje to Włochy, Austria, Francja, Dania, Belgia, Rosja, Hiszpania i Polska – na miejscu 11 z 2,2 milionami turystów.
Turyści zagraniczni pozostawili w niemieckich hotelach w sumie 34,1 mld € co stanowi 30 proc. wszystkich noclegów. W sumie sektor hotelarski zagospodarował 115,4 mld € z 278,3 mld € co daje 41 proc. łącznej konsumpcji w sektorze turystycznym.
Zagraniczni turyści najwięcej wydali na transport (samolot, kolej, dojazd własny) bo aż 10,8 mld Euro, na zakwaterowanie – 9,5 mld €, gastronomię – 5 mld €, wypoczynek i kulturę 1,9 mld.
Niemiecka Centrala Turystyki (DZT) dysponuje w tym roku budżetem w wysokości 35,1 mln €, zatrudnia 145 pracowników i 20 stażystów, ma 6 oddziałów regionalnych, 11 przedstawicielstw zagranicznych i 19 agencji matketingowych na całym świecie.
Prowadząc działania marketingowe w promocji projektów tematycznych wykorzystuje różne kanały oraz instrumenty promocyjne w stosunku do klientów. Są to akcje promocyjne, reklama w prasie i publikacje oraz zastosowanie internetu i mediów socjalnych. W pracy z touroperatorami wykorzystywane są workshopy, seminaria dla agentów i wyjazdy studyjne zaś w pracy z mediami wykorzystuje się konferencje prasowe, eventy PR-owe, press-toury i newslettery.

{gallery}19623{/gallery}
W Polsce DZT jest aktywne od 1998 r. W 2003 r. odnotowano 0,84 mln noclegów z Polski, w 2012 r. było już 2,01 mln, a w ubiegłym roku 2,2 mln (wzrost o 10 proc.!). W tym roku dynamika wzrostu noclegów w 1 połowie roku wynosi 12,6 proc., szykuje się więc kolejny rekord!
W 2014 roku wiodącymi tematami promocji w Polsce były zabytki UNESCO, turystyka zrównoważona – wykrzystująca aspekty ekologiczne, 25-lecie upadku Muru Berlińskiego i zjednoczenia Niemiec. W roku 2015 będą to tradycje i zwyczaje obrzędowe, w tym także kulinarne, festyny, festiwale i wydarzenia kulturalne, stroje i tańce, sztuka i rzemiosło niemieckie, a także niemieckie trasy wakacyjne oraz 500-lecie urodzin Lucasa Cranacha Młodszego.
Więcej informacji na temat Niemiec można znaleźć na stronie www.germany.travel oraz na facebooku: NiemcyCelPodrozy.

a