Nie widać tu żadnego kryzysu! W roku 2013 już czwarty rok z rzędu zanotowano wzrosty w turystyce przyjazdowej: w roku 2012 przyjazdy do Niemiec wyniosły 30,4 mln turystów a noclegi 68,8 mln a w 2013 r. odpowiednio 31,5 mln i 71,9 mln. Ten korzystny trend utrzymywał się też w 1 połowie (styczeń - czerwiec) 2014 roku, kiedy przyjazdy wzrosły o 5,1 proc., a noclegi odpowiednio o 6,0 proc.
W ub. roku odnotowano też wyraźny wzrost przyjazdów młodszych turystów z krajów europejskich do Niemiec. Obniżył się również średni wiek turystów z Europy spędzających urlop w Niemczech z 42,7 lat w 2012 do 42,2 lata w roku 2013.
W 2013 roku najwięcej zagranicznych turystów przyjechało do Niemiec z Holandii (10,8 mln), Szwajcarii (5,5 mln), Stanów Zjednoczonych (4,9 mln) i Wielkiej Brytanii (4,9 mln). Kolejne kraje to Włochy, Austria, Francja, Dania, Belgia, Rosja, Hiszpania i Polska – na miejscu 11 z 2,2 milionami turystów.
Turyści zagraniczni pozostawili w niemieckich hotelach w sumie 34,1 mld € co stanowi 30 proc. wszystkich noclegów. W sumie sektor hotelarski zagospodarował 115,4 mld € z 278,3 mld € co daje 41 proc. łącznej konsumpcji w sektorze turystycznym.
Zagraniczni turyści najwięcej wydali na transport (samolot, kolej, dojazd własny) bo aż 10,8 mld Euro, na zakwaterowanie – 9,5 mld €, gastronomię – 5 mld €, wypoczynek i kulturę 1,9 mld.
Niemiecka Centrala Turystyki (DZT) dysponuje w tym roku budżetem w wysokości 35,1 mln €, zatrudnia 145 pracowników i 20 stażystów, ma 6 oddziałów regionalnych, 11 przedstawicielstw zagranicznych i 19 agencji matketingowych na całym świecie.
Prowadząc działania marketingowe w promocji projektów tematycznych wykorzystuje różne kanały oraz instrumenty promocyjne w stosunku do klientów. Są to akcje promocyjne, reklama w prasie i publikacje oraz zastosowanie internetu i mediów socjalnych. W pracy z touroperatorami wykorzystywane są workshopy, seminaria dla agentów i wyjazdy studyjne zaś w pracy z mediami wykorzystuje się konferencje prasowe, eventy PR-owe, press-toury i newslettery.
{gallery}19623{/gallery}
W Polsce DZT jest aktywne od 1998 r. W 2003 r. odnotowano 0,84 mln noclegów z Polski, w 2012 r. było już 2,01 mln, a w ubiegłym roku 2,2 mln (wzrost o 10 proc.!). W tym roku dynamika wzrostu noclegów w 1 połowie roku wynosi 12,6 proc., szykuje się więc kolejny rekord!
W 2014 roku wiodącymi tematami promocji w Polsce były zabytki UNESCO, turystyka zrównoważona – wykrzystująca aspekty ekologiczne, 25-lecie upadku Muru Berlińskiego i zjednoczenia Niemiec. W roku 2015 będą to tradycje i zwyczaje obrzędowe, w tym także kulinarne, festyny, festiwale i wydarzenia kulturalne, stroje i tańce, sztuka i rzemiosło niemieckie, a także niemieckie trasy wakacyjne oraz 500-lecie urodzin Lucasa Cranacha Młodszego.
Więcej informacji na temat Niemiec można znaleźć na stronie www.germany.travel oraz na facebooku: NiemcyCelPodrozy.